كلام بنات

الأحد، نوفمبر ٠٦، ٢٠٠٥

ما هو الحب ؟؟؟؟



في عيد الحب اللي فات .. عقبال عندكو كدة ..
سألتنا حدوتة سؤال .. ايه هو الحب ..
وشوية بنات قالو كلام .. وشوية كتير ما قالوش حاجة ..
وانا كنت منهم .. مش عشان بطنش حدوتة ولا حاجة
بس علشان كل ما احاول لكتب حاجة .. الاقيني اعدة حاطة ايدي على خدي
زي الناس اللي بيحبوا في السينما كدة ..
واكتشف اني بقالي ساعة سرحانة …
ومكتبتش كلمتين مفيدين على بعض ..
وبالصدفة وقع في ايدي الكتاب ده .. في وقت كنت محتاجة فعلاً اني اقراه ..
ومكنتش هلاقي ابداً كلام صادق ومعبر وواقعي زي ده ..ولا كلام اجمل من ده …
وربنا يوعدنا
________________________


الحب ما هو ؟؟؟؟

لو سألني احدكم .. ما هي علامات الحب وما شواهده .. لقلت بلا تردد أن يكون القرب من المحبوبة اشبه بالجلوس في التكييف في يوم شديد الحرارة .. وأشبه باستشعار الدفء في يوم بارد ..لقلت هي الألفة ورفع الكلفة وأن تجد نفسك في غير حاجة الى الكذب .. وأن يرفع الحرج بينكما ، فترى نفسك تتصرف على طبيعتك دون أن تحاول أن تكون شيئاً آخر لتعجبها .. وأن تصمتا انتما الاثنان فيحلو الصمت وأن يتكلم احدكما فيحلوا الاصغاء.. وأن تكون الحياة معاً هي مطلب كل منكما قبل النوم معاً .. وألا يطفئ الفراش هذه الأشواق ولا يورث الملل ولا الضجر وإنما يورث الراحة والمودة والصداقة ..
وأن تخلو العلاقة من التشنج والعصبية والعناد والكبرياء الفارغ والغيرة السخيفة والشك الأحمق والرغبة في التسلط ، فكل هذه الأشياء من علامات الأنانية و حب النفس وليست من علامات حب الآخر ..
وأن تكون السكينة والأمان والطمأنينة هي الحالة النفسية كلما التقيتما ..
وألا يطول بينكما العتاب ولا يجد أحدكما حاجةً إلى اعتذار الآخر عند الخطأ ، وإنما تكون السماحة والعفو وحسن الفهم هي القاعدة ..
وألا تشبع أيكما قبلة أو عناق أو أي مزاولة جنسية ولا تعود لكما راحة إلا في الحياة معاً والمسيرة معاً وكفاح العمر معاً .
ذلك هو الحب حقاً ..
والمشكلة أن يصادف الرجل المناسب المرأة المناسبة
وذلك هو الحب في كلمة واحدة ..التناسب
تناسب النفوس والطبائع ..قبل تنافس الأجسام والعمر والثقافات ...

********

مأخوذ من كتاب " أناشيد الإثم والبراءة " لمصطفى محمود
الباب الأول " الحب ما هو ؟ "



177 تعليقات:

  • ترى هل توجد تلك الحالة التى يصفها مصطفى محمود فى كتابه .. ليت الواقع يكون مشابهاً - ولو من بعيد لما هو مكتوب - ليس الخطأ فى ( هو او هى ) .. الخطأ اننا جزء من كل لا نعيش فى جزيرة منعزلة .. .. والكل - للأسف - لا يجيد فنون الحب او بمعنى آخر .. لا وقت للحب

    حسب Blogger واحد صعيدى, في ٧/١١/٠٥ ٢:١٢ م  

  • لو كان هو ده الحب فعلا
    أو كنت دي حذافيره

    عندي سؤال بالمقلوب
    هو لو كل ده موجود, أو جزء كبير منه, أو حتى حاجات مهمة كتير
    يبقوا بيحبوا بعض؟ حتى لو مش عارفين؟؟

    حسب Blogger Gazzer, في ٧/١١/٠٥ ٥:٥٨ م  

  • حب إيه اللى انت جاى تقول عليه
    إنت عارف أبلا معنى الحب إيه
    لم تتكلم عليه

    لما أنا أحبك يبقى عايزك تبقى بتاعتى ملكى

    يعنى الحب بين اثنين أنانى

    ماتحاولوش تقنعونى بحاجة تانية

    حسب Anonymous غير معرف, في ٩/١١/٠٥ ٦:٣٤ م  

  • mesh han7awel nekne3ak :)
    khaleek zay manta keda !
    enkazan lel banat mesh aktar !!!

    حسب Blogger YouSy, في ١٠/١١/٠٥ ١:٤٧ م  

  • بتدوني امل ان فيه بنات بتفهم مع اني كنت فقدت الامل ده من زمان

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٨/١١/٠٥ ١١:٠٣ م  

  • moi si otman de fes hade che basha walkine koule wahde andou ch3oue de yle ok matfhmile kayne litaykoule b3na lhoub mache cho3our lahoube ri kalima tathrouje lal lisan matat3breche biha ala chihja ok ou barlikitaredi aliya feakrbe wakte svp ok by hade hawe msn de yali ok love_pokora_otman@hotmail.fr

    حسب Anonymous غير معرف, في ٦/١٢/٠٥ ١١:٣٤ م  

  • هُمّا اللّي بيّحِبّوا , بِيمشُوا..
    فـ الشَوَارعْ زيّنا
    و بِيْضْحَكُوا
    و بِيكْذِبوا ؟,
    هما اللي بيّحبوا ,
    بيصحوا زينا من النُومْ
    و بعْدين يُخْرُجُوا
    يتْكلّمُوا ,,
    و يتْكرْكِبُوا ؟
    حَبّيتْ
    لقِيتْني بَقِيتْ أَنَا
    مِشْ عَارفْ أحْكِي فـِ إيهْ..
    ولا إيه أكتبُهْ..
    و اسألْ
    طبْ زيْ إيه هُمّا ,
    ومِينْ ,
    هُمّا
    اللّي بِيْحــبّوا,,



    من عندي دي :)

    و عايز إجابة..

    حسب Blogger محمود عزت, في ٧/١٢/٠٥ ١٢:٥٠ م  

  • ياه كلام بنات

    ولسة مضفتيش أم المريلي الكحلي لكلامكم

    لا عيب

    لا بجد عيب

    حسب Blogger أبوشنب, في ٢٤/١٢/٠٥ ٣:٤٢ ص  

  • انا بصراخه قلبي بيوجعني من المواضيع ديه -لحسن الحظ انني بكتب بصوابعي-
    عشان كده مش هكتب حاجه

    حسب Blogger سندباد مصري, في ٨/١/٠٦ ٦:٣٨ م  

  • يااااااااااااااااااه
    انا مش مصدق اللي انا باقراه, معقول ده كلام
    انا اول مره اسمع كلام بهذه الروعة والجمال عن الحب , بجد انا الدموع نزلت من عينيا وانا بأقراه
    هل ممكن الواحد يلاقي حب زي ده ام ان هذا حب كتب وافلام؟
    هل فعلا الواحد ممكن يلاقي الانسانة المناسبة اللي يعيشوا مع بعض زي مالكاتب كاتب كده؟
    مممممممممممممممممممممممه
    انا لي سؤال وياريت تجاوبيني عليه سريعا, هو كاتب الكتاب هو د. مصطفي محمود ولا شخص اخر بنفس الاسم
    لأني لازم اقرأ الكتاب ده في اقرب فرصة

    حسب Blogger daktara, في ٣/٣/٠٦ ١:٣٥ ص  

  • حاسة عملتى اية ولا محستيش فاكرة قولتى اية طبعا منستيش فضلتى تجيبى سيرتى وتقولى انك خسرتى واتعذبت اليالى وقلبك كان امانى ونسيتى عملتى اية نسيتك انك قدرتى وبسهولة هاجرتى ودويتى وكسرتى وقلبى لعبتى بية بصيتى فى العلالى مكنش راضيكى حالى وهى عدت اليالى وبقيت انا الى عالى انتى بقيت اية حاسة عملتى اية ولا محستيش فاكرة قولت اية طبعا منستيش

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢/٥/٠٦ ٢:٥٨ م  

  • قبل التناسب والذى هو مطلوب الا انى ارى ان الحب هو الصدق والصراحه والعطاء بلا حدود من كلا الطرفين دون ان ينتظر المقابل فهل الحب لان موجود هل الحب الان صادق ام اننا اصبحنا فى زمن تبادل المنافع حتى فى الحب

    حسب Anonymous غير معرف, في ٧/٥/٠٦ ٤:١٩ م  

  • حب مش كلمة انه احسيس

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٨/٥/٠٦ ٤:٤٠ م  

  • realy till now i didn't find what is the mean of love & how i know that i'm loving?. but i think when it happened btween two be like a flower must be watered from both

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٤/٦/٠٦ ٥:٠١ ص  

  • انا يمكن مش اكون مشتركة معاكم بس صدقوني هو ده الحب بجد هو ده فعلا اللى بيحصل بس صدقونى المشكله مش فينا المشكله اننا بنسمع لناس صحابنا من هنا ومن هنا وماحدش بيحب لحد الخير بتلاقي ايه حصل ماتعرفش بس صدقونى هو ده الحب بكل حذافيرة

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٤/٨/٠٦ ١٢:٢٧ ص  

  • الحب هو اكبر قوة في الارض
    هو انك تملك كل الدنيا وحبيبك معاك
    و تضيع كل حاجة لما يبعدعنك

    البيحبو زي كل الناس
    لكن بيشوفوا الدنيا بشكل تاني
    ان الدنيا كلها خير وانت مع حبيبك
    وان كلها عذاب في البعد

    الحب شعور مهما قال العلماء والادباء
    لايستطيعون وصفة
    الحب هو سر الحياة والوجود
    لايعرف ذلك الا العاشقين

    ان فرحة الحبيب عند اللقاء بالدنيا
    حزنه في البعد يملا الدنيا آلام و وجع
    الحب يتسلل الي القلب دون علم احد
    ومهما كنت ان الحب قادر ان يهزمك

    ومهما قلت وكتبت

    الحب اكبر من كل ده بكتير

    اسئلوني انا مجرب

    حسب Anonymous غير معرف, في ٥/١٠/٠٦ ٩:١٦ ص  

  • والله يا جماعه انا بحب واحده اسمها حيوتة بس هي مش قادرة تثبت لي حبها بس هي بتقول عكس كدا . كيف اعرف حقيقية شعورها.

    حسب Anonymous غير معرف, في ٣/٥/٠٧ ٤:٤٣ م  

  • reemorse
    هو ايه الحب كلمة دايما فى وسط الكلام
    لو كتبنا وقلنا عنها الافكار هاتكون زحام
    حب حرف وحرف تاني فيه بينهم احترام
    حب ضمة ولمه والعواطف لذوى الارحام
    حب كلمه عشانها الناس كتبت زمان
    والكلام عنها ميخلص لو خلص الكلام
    الحب دمعه بتلاقيها فذكرى حد كان
    الحب بسمه بتلاقيها رمز للحنان
    الحب شمعه بتنورلنا عتمه الايام
    ودمتم بالحب

    حسب Anonymous غير معرف, في ٥/٥/٠٧ ١١:٥٤ ص  

  • يقولون انى جميلة

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٧/٥/٠٧ ٦:٤٨ ص  

  • يقولون انىجميلة وعيناى بحر صفامن كدر احقا جميلة وعيناى شمس تشع الدفا ووجهى منه ارتوى نور النجوم ونبع القمر ولى ضحكة ولى همسة منها تغار كل النساء جميع النساء وغصن الشجر يقولون انى جميلة ولا تعلمون فهل تعرفون بانى حزينة وان وراء الشموس مطر وان بقلب البدر حجر وهذا الشعاع الدافىء منى يشع من الكهف الخبىء بقلبى وشعرى المدلل فوقى هموم ظليلة فهل بعدما قد عرفتكم بنفسى تظنون انى جميلة

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٧/٥/٠٧ ٦:٥٥ ص  

  • الحب في سطور
    عندما يهبط الحب على انسان فانه يحوله الى شاعر
    ينظر الى الاشياء بعينين جديدتين .. يرى اشياء لم يرها من قبل

    الحب فرصه ليصبح الإنسان افضل واجمل وارقى

    الحب ليس عاطفة ووجدانا فقط إنما هو طاقه وانتاج

    الحب تجربه وجدية عميقة تنتزع الإنسان من وحدته القاسية الباردة لكي تقدم له حرارة الحياة المشتركة الدافئة
    الحب شعور يسمعه الأصم .... وينطقه الأبكم .... ويبصره الأعمى
    الحب كالبرق... يومض في حياتك دون سابق إنذار فيمطر
    حسّا وشعورا؛ ليغسل روحك المتعبة، ويغزل من يومك طيفا ويلوّن حياتك
    فيستحيل الحزن فرحا، والألم لذة
    الحب هو أن تحبه كما هو فلا تأمل أن تغير فيه أو يتغير
    الحب هو أن تغفر لمن تحب أخطاءه الصغيرة حتى تتمتع بفضائله الكبيرة
    الحب هو أن تؤمن بمن تحب وتذوب فيه صدقا وإخلاصا
    حتى يذوب الصدق والإخلاص فيك،

    هو أن تهدي من تحب جناحا ليطير معك، لا أن تعطيه قفصا يسكنه
    فخيط رفيع بين الحب والتملك مع تحيات _ميلاد جمال

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٢/٧/٠٧ ٢:١٢ م  

  • انا اول مرة ادخل للموقع دة اد اية هو جميل والاجمل ان الكلام فى الحب واية هو الحب الحب من وجهة نظرى هى اكتر متعة ممكن الانسان يستمتع بيها فى حياتة الحب هو السعادة الحقيقية للانسان انا بشوف الحب هو الحياة يعنى اللى مش بيحب مش عايش فى الدنيا هو ميت فى الدنيا الحب زى ما انا حاسيتة هو اشتياق ولهفة للشخص اللى انتا مستعد تقضى معاة حياتك كلها هو كمان احتياج للاحساس بالامان فى حضن شخص انتا وهبت لية كل ما فى حياتك الحب هو انسان قادر يملاك من جوة ويملا احتياجاتك يحسسك انك برنسيس انك كل دنيتى هو انسن يحوط عليكى وياخدك من كل الدنيا ويبقة هو كل الدنيا الحب هو انك تدى الانسان اللى بتحبية حريتك كلها ومع زلك تحسى انك حرة جدا بالرغم من قيودة وتحكمة فيكى بس القيود والتحكم دة هى الحرية نفسها الحب كلام كتير اوى اوى مهما الناس والكتاب حاولوا توصفوة او يتكلموا عنة مش هيدلوا حقة وفية ناس بيعشوا ويموتوا من غير ما يلاقوا الحب دة وفى ناس بيحبوا اكتر من مرة بس هى دى الصورة الوردية للحب لكن لو قصة الحب دى انتهت نهاية ماساوية زى ما دايما قصص الحب بتنتهى هيبقة الحب دة اصعب احساس ممكن تعيشة فى الدنيا مش هيفضل غير جرح عمرك كلة هتبقى حاسة بنار فعلا بنار عمالة تاكل فيكى من غير ما تحسى اصعب احساس فى الدنيا هو الفراق والبعد فية ناس بيقدروا يكملوا حياتهم عادى بعد فشل قصة حبهم وممكن كمان يحبوا تانى بس فية ناس مش بيقدروا يعيشوا تانى وحياتهم بتتوقف وللاسف انا عشت حلاوة الحب وعشت برضة نار الفراق والبعد وانا من الناس اللى مش قادرة اعيش حياتى لانة كان الحياة ومافيش قدامى دلوقتى غير انى استمتع بكل زكرياتى اللى كانت معاة وربنا يدينى الصبر

    حسب Anonymous غير معرف, في ١١/١٢/٠٧ ٦:٠٦ ص  

  • pou moi je voi qu'il ya pas quelque chose qui s'appel l'amoure parceque a l'epoque chaqu un cherche son propre interet et bien sur ca c pas un amoure .

    حسب Anonymous غير معرف, في ٩/١/٠٨ ١١:٠٨ م  

  • الحب كلمة صغير بس معنها عند الناس الرومنسية كبير وكتيييييييييييييييير الحب يجمل احسيس وعاطفة قوية وحنان ليس كل منا تحب هو يستحقو الحب هدا فا الحب نعمة من نيعم الله الي انعم علينا بيها واذا حفضنا عليها حنعيش مبسوطين والحب اصلان هو بسيط جيدا وانا بنت رومنسة وبحب الحب نفسو وبتنمنا من رب الكون اني احصا والقي الناس بتحب بعضى وانام والقي االناس بتحب بعضى

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٣/١/٠٨ ٩:١٥ م  

  • الحب كلمة صغير بس معنها عند الناس الرومنسية كبير وكتيييييييييييييييير الحب يجمل احسيس وعاطفة قوية وحنان ليس كل منا تحب هو يستحقو الحب هدا فا الحب نعمة من نيعم الله الي انعم علينا بيها واذا حفضنا عليها حنعيش مبسوطين والحب اصلان هو بسيط جيدا وانا بنت رومنسة وبحب الحب نفسو وبتنمنا من رب الكون اني احصا والقي الناس بتحب بعضى وانام والقي االناس بتحب بعضى

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٣/١/٠٨ ٩:١٥ م  

  • الحب كلمة صغير بس معنها عند الناس الرومنسية كبير وكتيييييييييييييييير الحب يجمل احسيس وعاطفة قوية وحنان ليس كل منا تحب هو يستحقو الحب هدا فا الحب نعمة من نيعم الله الي انعم علينا بيها واذا حفضنا عليها حنعيش مبسوطين والحب اصلان هو بسيط جيدا وانا بنت رومنسة وبحب الحب نفسو وبتنمنا من رب الكون اني احصا والقي الناس بتحب بعضى وانام والقي االناس بتحب بعضى

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٣/١/٠٨ ٩:١٥ م  

  • في الحقيقة كل انسان ينضر الى الحب من جهات وانا بي راي هو الحب شيء جميل وأجمل شيء هو عندما تشتاق الى الحبيب جدا وعندما يكون الحبيب جالس بي القرب مني وانا أشتاق لية وأن جلسنا ومر الوقت اي ساعات طويلة فلا تحس بي الوقت فأن الأنسان في ذلك الوقت لا يشعر بي الدنيا ولا يرا سوا الحبيب والحب هو ذلك الشعور الخفي الذي يتجول في كل مكان ويطوف الدنيا

    حسب Blogger Unknown, في ١٥/١/٠٨ ١٠:٣٦ م  

  • ana houda min lmaghrib bsaraha had lmaw9i3 awal mra kandkhl lih w3jbni wkantmna nchark fih wakha ana fachla flhob ila anani n9dar nfid bchi m3louma .ana jid hsasa ldarajat anani mtaetra bzaf hit mala9yach chi hob sadi9

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٥/١/٠٨ ٢:٠٧ م  

  • ana knbghi chab ma3arfache hta smyto wach hada hob plz bghit jawab

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٥/١/٠٨ ٢:١٥ م  

  • الحب احساس ليس الواقع يكون في احساس لي كده حرام عندي سؤال لي الحب مفهومو خطا عند ناس

    حسب Anonymous غير معرف, في ٧/٢/٠٨ ٥:٣٠ ص  

  • moi kanabri wahad tanmout 3lih walakin manakdarch ngolo rani nabrik mhit mal3aila howa tayabrini walakin ana manakdarch ngolo hata ana tanabrik ewa natmana lkol fatat ou chab yah9a9o kol lholm dyalhom

    حسب Anonymous غير معرف, في ٩/٢/٠٨ ٤:٣٢ م  

  • salim__13@live.fr
    ana salim de oujda barit ngolkom rani nbri w7da smytha ilham nmout 3liha ms mraniche 3raif ila hya rahha tbrini et rani brya nsha
    bs7e mchi sahla
    wlah
    ana rani brya chi bnte tkone dryfa bche nbka nbriha et bsa dik ilham hbiba
    mohim ila chiw7da krate msn dyali mokin tdih ok bz ilham

    حسب Blogger salim__13, في ١٤/٢/٠٨ ١٢:٤١ ص  

  • lhob rah 3and sharukhan hada makan lhob zin mais fhad lwa9t makanch ti9a 9lili fin tal9a lhob bima3na lkalima lob khoya mahowach hrof wala klob trasmhom wala tgolhom lhob howa anak thab man galbag hta ila mabghatchakch...

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٤/٢/٠٨ ٢:٤٤ م  

  • ان الحب موجود لكن البعظ لم يجربوه ان لاانسان الدى لايحب ليس انسانا.

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢١/٣/٠٨ ٥:٣٥ م  

  • مشاعر و اشي حلو كتيييييييييييييييير

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٢/٤/٠٨ ١:٤٩ م  

  • س0ماهوالحب هل هوانتصار للقلب ام هزيمه للعقل هل هو شك اوثقه ام راحه اوتعب هل هو بداية ابتسامه ام مقدمه للدموع هل هو كلالقبله يقتسمه اثنان ام هوكاالعمر لايقبل القسمه على اثنان

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٤/٥/٠٨ ٢:٣٥ م  

  • الحب اصل الحياه 0102921351

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٤/٥/٠٨ ٢:٣٧ م  

  • حبيبتى هدى مهماطال بعدى عنكى ساظل احبك حتى ينتهى الحب من الوجود اواموت انا ويبقى حبك فوق قبرى ورودuuu_123000@hotmail.com 0102921351

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٤/٥/٠٨ ٢:٤١ م  

  • الحب احساس ميحسهوش اى حد من الناس اللى يحسو لازم يكون مولود حساس0102921351

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٤/٥/٠٨ ٢:٤٦ م  

  • uuu_123000

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٤/٥/٠٨ ٢:٤٧ م  

  • حب حب حب كله بيقول حب عايزك ماتقلهاش عايزك تحسهههههههههها ح*****ب ********************************************************************* uuu_123000

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٤/٥/٠٨ ٢:٥٢ م  

  • والله الموضوعات بتاعتك كلها جامده وتجنن

    اتمنى ليكى التوفيق انا اخوكى ياسر اسماعيل
    عندى محاوله بسيطه اتمنى تتطلعى عليها وتقوليلى رايك
    مدونتى هى
    www.afashatko.blogspot.com
    بالتوفيق يارب دايما

    حسب Blogger Unknown, في ٢١/١٠/٠٨ ٣:٠٤ ص  

  • انا مش قادره اصدق ان في حب بالشكل ده
    ومش لاقيه الانسان اللي اضحي عشانه
    اللي يبقي كل حاجه بالنسبه ليه
    اللي انسي الدنيا معاه

    حسب Blogger ayanoor, في ٢٩/١٠/٠٨ ٢:٣٢ م  

  • الحب شى جميل بس الشعب المصرى او العالم كله مش عرف كده و الله الحب ده اجميل شى فى الدنيا بس يارت الناس تفهام كده بجد و ده مش كلمى و بس الل ال المفرود يكون كلام الناس كله بس يا خصاره سلام انا ميدو من مصر ام الدنيا @@@@@@ باىىىىىىىىىىى ياااا ناااااااااسسسسسسسس @؟

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٥/١/٠٩ ٥:٠٦ ص  

  • ايه هوه الحب الحب ده مش كلام بس لا الحب ده شى جميل فى حيات النسان لو كل عاشق فى الدنيا كانت الدنيا باظت بس لزم الناس تغلاط علشان احنه مش مليكه بس و الله الحب حلو و جميل از كنتى من سكان السماء فى انتى نجمتى و از من سكان الارض فى انتى زهراتى و از كنتى من سكان القلب فى انتى حببيتىىىىىىىىىىىىىىىى @ ميدو باشا@بحبك اوى@

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٥/١/٠٩ ٥:١٧ ص  

  • كلامك يا حبيبى كلام غير الكلام انته و حشتنى موت بجد بجد انا بحبك انتى فين و انا فين@ النسان ممكن يحب بس اكيد فى مشكله ممكن تابله فى حياته بس تاكدى النسان ال بى يحب مايهموش من اى مشكله و انا بحب بجد و الله انتى وحشتنى و نفسى اكلمك و لو كلمه و حده و اكيد انتى عرفه و نفسى الدنيا بحله عرفه و هيه كلمه بحبكككككككككككككككك و بجد انتى و حششتنى و حشتنى موت يا اغله من نور عينى بحبك و حشتنى @ انته غيرهم و حشتنى @ عاشق النساء @ ميدووووووو@

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٦/١/٠٩ ١٢:٥١ ص  

  • و الله انا بحب بس عندى مشكله بس نفسى احله بس مش عرف @الحب@ الحب ده مشكله فى حياتى و فى حيات اى انسان بيحب انا حكيتى حكيه بس ارجع و اقول الحب شى جميل و الله فى حيات النسان ال بيحب @ عاشق النساء @ ميدو @ باشا@ و اصحبى كريم @و محمد البشبشي@ الجنتل محمد البشبشي@ و حبيب قلبى @s@ نور @

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٦/١/٠٩ ٥:٤٧ م  

  • ايه هو الحب ده ال النس بتحكى نعه انا تحكى عن الحب الناس كله بتحب بس مش عرفه ايه هو الحب الحب ده شيى عمل زى الاكل لو مشكلتش هتموت انته لو محبتش هتموت حتحس ال انته لوحدك فى الدنيا بس الحب بيخليك تحب ده و تسيب ديت هو ده الحب ال النسان بتحكى عنه عرفت الحب شى جميل ازى ايوه يا عم انته بتحب و انا كمان @ ميدو باشا @عاشق حبيبه @

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٧/١/٠٩ ٤:١٩ ص  

  • انا هديراه انا كل ماحب لازم انجر معرفش ليه الحب اللى بتتكلمى عليه مش موجود انتها انهارة بنحب عشان نتساله لكن الحب الحقيقى انتها اول واحد حبته كان اكبر منى 16سنه وكان بيتساله عادى واتنى كان خطيبى مكنتش بحبه فى الاول ولم حبته سبنى ليه عشان امكنياته متسمحش انه يجب الاجهزبتعنى عشان كده سبنى والله حرم بجدحرم انا نفسى احب واتجوزاللى بحبه نفسى اعيش الحياه من غير حب صعبه اووووووووووووووووووووووووى

    حسب Anonymous غير معرف, في ٣/٢/٠٩ ٧:٣١ م  

  • al 7oop shee2 gameel awy bas lw t3raf ally by7ebak dh by7ebak ad eh

    حسب Anonymous غير معرف, في ٦/٢/٠٩ ٦:٠٧ م  

  • اجمل احساس فى الكون انك تعشق بجنون كلام جمييييييل uuu_123000

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٦/٣/٠٩ ٩:٠٢ م  

  • الحب احلى حاجه موجودة فى الدنيالكن اصعب حاجة لما تعرف ان الحب من طرف واحد او ان الى انت بتحبها بتمثل انها بتحبك عشان مصلحه معينه او ان انك انسان كويس او انها لازم تربط بيك عشان انت مش اول واحد يخطبها ولازم تكمل معاك عشان الشكل العام وتكتشف انت بعد كده انها صعب عليها انها تسمع كلامك فى اتفه الاسباب ده عشان هى من الاول مش بتحبك بس لازم تكمل عشان الشكل العام وده اصعب حاجه عن الانسان انه يعرف انى اللى هى بيحبها مبتحبوش

    حسب Anonymous غير معرف, في ٦/٤/٠٩ ١٢:٣٥ ص  

  • كلامك عن الحب جميل انامصطفى 712041265 اتصل فيني

    حسب Anonymous مصطفى جبير, في ٩/٤/٠٩ ٩:٢٨ م  

  • الحب اجمل مافي الحياة فهويجعل الانسان سعيدان كان ناجح وصادق

    حسب Anonymous مصطفى جبير, في ٩/٤/٠٩ ٩:٣٦ م  

  • اي انسان يعيش من غير ميحس بالحب يابق مش عايش حتي لو الحب ده مصحوب بالالم وبتمني احس بالحب ولو كان حتى يوم وحد من عمري هتمنا اعيشه

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٥/٤/٠٩ ٢:٠٥ م  

  • انا عجبني كلام مجدي سلامه وكانه بيقول حاجه جواي لان الحب ده شي ميتوصفش بس الي ميتوصفش يامجدي هو الالم والجرح من الي انت بتحبو لم يتخال عنك في نصف الطريق بتمنا اجد الحب والامان في الدنيا دي عشان محسش ان الدنيا كله شبه بعض نفسي اعيش دنيا مختلفه عن اي دنيا

    حسب Anonymous البسمه الحزين, في ٢٦/٤/٠٩ ٨:٠٠ ص  

  • عزيزتى بسمه بلاش تعيشى حياة بلاامل بكره تلاقى انسان يحبك ويخاف عليكى ويعطيكى الحنان اللى انتى بدورى عليه بجد اتمنى انتجدى هزا الانسان لكى يقدر شعورك وتعرفين الحب الحقيقى لكى تعيشين حياه سعيده اترككى فى حفظ الله

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٦/٤/٠٩ ٧:٠٠ م  

  • انا مش بدور علي حد احبه انا نفسي القي حد يسمعني ويحسبي مش بدور علي حد اعيش معه لحظ عشان انسا عمري الفت ده مستحيل المشكل ان محدش قدر يفهمني ويحس بي انا بتمنا القي حد يسمعني علي فكر يامجد انت مش عرف حاجه 0 جرحت قلبي بيدي

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٢٦/٤/٠٩ ١٠:٤٦ م  

  • هااااااااااااااااي صباح الخير اخبركم ايه النهارد مع الحب يارات يكون في حد بيسمعني

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٢٧/٤/٠٩ ٧:٢٧ ص  

  • انا وبكتب حاس ان قلبي وجعني وعني مسجون جوه دموع كتير نفسي بق لم حد يتكلم عن الحب يارات يحس بكلمي @علي فكرانا****البسمه الحزينه**** الى بتتمنا تفرح ولو لحظ من عمره

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٢٧/٤/٠٩ ٧:٤٦ ص  

  • بسمه بجد بتمنى اكون الانسان اللى انتى بدورى عليه على فكره انا والله حاسس بيكى حبيبتى عندما لايستمع اليكى احد ستجدينى مستمعا لكى بكل جوارحى وعندما تختافين عن عيون الناس عينى وحده تركى وعندما تبحثين عن النور فى غابه الظلام انا ساكون شمعتك وعندما تتكلمين لااصدق الاانتى وعندما ينفجر بركان غضبكى سارمى نفسى بداخله لكى اطفى نارك وعندما تقولين كلمة حب فالعالم كله يصمت لكى اسمعك وحدى

    حسب Anonymous طائرالليل الحزين فى مدينة الاحزان الجميلة, في ٢٧/٤/٠٩ ٥:٠٢ م  

  • اجمل شى فى الدنيا انك تلاقى حد يسمعك ويحس بيك ويشيل عنك همك
    ملك الاحزان او دموع بلاامل نفسى بجد اضحك من قلبى

    حسب Anonymous الطائر الحزين, في ٢٧/٤/٠٩ ٥:٠٩ م  

  • انا القمر المنطفي في ضيه انا القلب المنجرح بهواه ياخذني الالم لبعيد حتي اجد لي طريق او اجد لي صديق يخرجني من لحظت ضيق فهو بتاكيد قريب

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٢٧/٤/٠٩ ٧:٢٨ م  

  • الحب احساس غريب ياتر الحب هو انك تحب تتكلم مع الي بتحبو ليل نهار وتخرج معه ومتقدرش تستغني عنه والا الحب انك تحاس ان في انسان بيحس بيك والكلم الي جواك بيقول هو بالسانو وبتحاس ان انت وهو بتفكرو بعقل واحد وطبع واحد واحساس مشترك في الحب والجرحوالالم والفرح اكيد الحب شئ جميل

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٢٨/٤/٠٩ ٩:١٧ ص  

  • الدنيا متستهلش انك تديق نفسك كد ومحدش يستاهل لحظت ديق وحده منك

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٢٨/٤/٠٩ ٦:٤٩ م  

  • اجمل حاجه في الدنيا لم تالقي حد بيسمعك وبيحس بيك وانت مديق او زعلان او مجروح ويخرجك من الي انت فيه

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٢٨/٤/٠٩ ١٠:١١ م  

  • صباح الخير انا زعلان من الي نسيوني في لحظة ديق كانت فكر اني قريب منهم علي فكر انا برج الميزان انا اعرف حاجة كتير عن البرج بتاعي بس الظاهر انافي حاجه مكنتش اعرفه وهي انابرج الميزان عمر فرحتو مكتملت الظاهر هفضل طول عمري ادور علي الامل لان الامل الي لقيته بعيد عني بقالو يوم ومكلمنيش ولا راد علي

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٢٩/٤/٠٩ ٧:٣٥ ص  

  • انت اصلك حت مني شئ برحلو غصب عني لو فكرة ابعد واسيبك القي احساسي بعيد عني

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٢٩/٤/٠٩ ٧:٤١ ص  

  • صباح الخير انا زعلان من الي نسيوني في لحظة ديق كانت فكر اني قريب منهم علي فكر انا برج الميزان انا اعرف حاجة كتير عن البرج بتاعي بس الظاهر انافي حاجه مكنتش اعرفه وهي انابرج الميزان عمر فرحتو مكتملت الظاهر هفضل طول عمري ادور علي الامل لان الامل الي لقيته بعيد عني بقالو يوم ومكلمنيش ولا راد علي

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٢٩/٤/٠٩ ٧:٤٣ ص  

  • صباح الخير انا زعلان من الي نسيوني في لحظة ديق كانت فكر اني قريب منهم علي فكر انا برج الميزان انا اعرف حاجة كتير عن البرج بتاعي بس الظاهر انافي حاجه مكنتش اعرفه وهي انابرج الميزان عمر فرحتو مكتملت الظاهر هفضل طول عمري ادور علي الامل لان الامل الي لقيته بعيد عني بقالو يوم ومكلمنيش ولا راد علي

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٢٩/٤/٠٩ ٧:٤٣ ص  

  • حبيبى الغالى اتمنى ان تسامحينى عشان انا مش ناسيكى والله فى بالى دايما اتمنى ان اسمع صوتك كل لحظه انا بجد بعيد عنك بعينى لاكن قريب منك بقلبى صدقينى انا لقيت فيكى حجات كنت بدور عليه طول عمرى ومش حستغنى عنك ولااسيبك تضيعى منى بجد انا بحبك ياطير من طيور الجنه كل ساعه بقلبى اتمنى اسمع صوتك اوتجي منك رنه انا بجد عرفت معنى الحب بجد ولااول مرهاقول بحبك من قلبى

    حسب Anonymous دايما جمبى, في ٢٩/٤/٠٩ ٥:١٩ م  

  • بحببببببببببببببببببببك بسمه مجدى حب الى الابد احببببببببببك ياروح الروح

    حسب Anonymous الامال الجديده, في ٢٩/٤/٠٩ ٥:٢٢ م  

  • اوعدينى ان عمرك ماتزعلى منى ولا تتخلى عنى يا اجمل احساس

    حسب Anonymous حلم العمر لقيته, في ٢٩/٤/٠٩ ٥:٢٤ م  

  • صباح الخير علي عينكم رغم اني زعلان جداّ من قلبي الي فكر احاسه واحساسه نسيه علي فكر محبش الي يوعد ويخالف لان وعد الحر دين عليه

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٣٠/٤/٠٩ ٧:٥٩ ص  

  • الدنيا دي غريب كل منحتاج منه حاجه نالقيه عنيد ولا احن الي بنعند معه الحب شئ جميل والي محسش بالحظة حب وحده يابق مش عايش باتمنا افضال احب لاخر لحظه في عمري حتي لو هفضل طول عمري اتالم ياتر حلم عمري اليجاي هيخاليني اتالم والاهافضل سعيده وانا معاه انت فين ياحلم عمري وحشتني انا زعلان منك ووخد علي خطري منك

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٣٠/٤/٠٩ ٩:٠٨ ص  

  • هفضل طول عمري البسمه الحزينه طول مانا بتالم عشان عمري الي عد وفات نفسي الي جي يكون اجمل من الي فات عشان اعيشه وانس كل الي فات حاس ان في كلام جوي مش عرف اتكلمو مش عرف اقولو ازاي وبسببو الدموع في عني كتير ومحبوس مش قدر اخرجه منبين عيني نفسي اخرجها عشان تعباني جدآ ياتر هتسمعني وتحس بي

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٣٠/٤/٠٩ ١١:٥٩ ص  

  • ماهم كان بنتالم لزم نتعلم ان الحياه حلوه وجميل طول ما فيها ناس حد بيسمعك ويحس بالجواك ويحساسك ان لس في حب موجود في الدنيا والحب ده اجمل شئ في الكون لان هيجبرك علي الحياه عشان تعشها جناب الي انت بتحبو انا هحاول اقرب من الحب بس ياريت يكون صادق معاي

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ١/٥/٠٩ ٧:٣٨ ص  

  • اذا كانت الدنيا كتاب سو ف اقراء اجمل صفحه في هذه الدنيا واذا كانت الدنيابستان سوف اكون اجمل زهره في هذا البستان واذا كانت الدنيا ذكريات سوف اعيش اجمل ذكري في هذه الدنيا اما اذا كانت الدنيا ايام معدود فسوف تبق الذكريات الحلو موجود

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ١/٥/٠٩ ٦:٠٠ م  

  • بحبكالف حب وحب بقولها بكل دقة قلب وكتبها فوق نسيم اليل وارسمها بين عيون القلب بحبك اغلي منها مافيش بحبك غير حرفها مالش بحبك كلمه بالون الورد بحبك تشرق بها شمس الحب بحبك حنانها بيوصل ود الحب احلي مافيها بسمات اللقاء واصعب ما فيها دموع الفراق

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ١/٥/٠٩ ٦:٠٩ م  

  • عالم يارب بحالي اسير الالم والهم عالم يارب بحالي بجرحي الي مابيتالم لابأدينا نصبنا وقسمتنا لابأدينانغير اقدرنا هانلوم علي الدنيااللي خناتناولاعلي الزمن
    الي كسرنامليان القلب عذاب وجراح
    مش حاسس ابدآبالافراح عايش في الدنيا
    زي طير طاير وملوش جناح

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ١/٥/٠٩ ٦:٢٢ م  

  • حب عمرى اللى جاى اتمنى افضل فى بالك على طول عشان انت مابتفارقنى لحظه ساظل احبك لاخر انتزارى فان لم تكن قدرى فانت اختيارى

    حسب Anonymous نفسى اضحك من قلبى, في ١/٥/٠٩ ٧:٤٥ م  

  • كل واحدفي الدنيا بيسأل هو ايه الحب انا بنسبالي الحب هو اكبر شئ بيفرح وبيوجع في نفس الوقت لان انا علي قد مفرحة اتوجعت اكتر وقلبي وجعني وحس اني مش رضي عن نفسي

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٣/٥/٠٩ ١١:٠١ ص  

  • الحب هو كل حاجه حلوة بتحسها وبتشوفها بتشوف فيها الحب والحياه الحب هو الحياه والحياه من غير حب مستحيله الحب اجمل شىء فى الوجود واجمل احساس فى الكون

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢/٦/٠٩ ١٢:٤٦ ص  

  • الحب اجمل حاجة فى الوجود لكن اليى يقدره بجد ودا قليل اوى

    حسب Anonymous غير معرف, في ٩/٧/٠٩ ٤:٥٨ ص  

  • انا اعرف اني استطيع ان اجيب عن سؤالكم هدا (( ماهو الحب )) لاني عشت التجربة لمدة خمس سنوات دون ان اخسر شرفي او سمعتي انا هناء من المغرب اشكركم كتيرا على هدا الموضوع

    حسب Anonymous غير معرف, في ٩/٨/٠٩ ١٢:٤٥ ص  

  • يا sahibat l9alb lhazin انا ايضا من المغرب لكني اريد ان اقول لك ان الحب حرام خصوصا البنات لانهن به يفقضن السمعة و الشرف وفي بعض الاحيان العائلة انا اعرف اني لست بريئ منه لكن انا اعترف ان الرجل ادا احبني بصدق فئنه سيدهب مباشرة الى منزل اهلي ليخطبني وهده هي نصيحتي للكل البنات هناء من المغرب pokora

    حسب Anonymous غير معرف, في ٩/٨/٠٩ ٦:٤٦ م  

  • يا salim__13 خد اميلي فانا استطيع ان انسيك تلك انا موجوده دايمان انا من المغرب yasmina201044@hotmail.com

    حسب Anonymous غير معرف, في ٩/٨/٠٩ ٧:٠٨ م  

  • انا اتعلمت ابني نفسي بسبب جرحي اتعلمت ازي اعرف الي بيحبني من الي بيسال بي عشان كده انا مش هدي قلي فرصه يحب دلوقتي غير لم اتاكد ان الانسان ده كمان بيحبني شرط اساس عشان اتاكد انه بيحبني انه اول ميعترفالي علطول يتقدمالي مدام لقي مني القبول مش الرفض يبق كده بيحبني

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٢/٨/٠٩ ٩:٢٧ ص  

  • انا ايضا متلك تعلمت ان مسك دموعي وان اخفي حبي ون ابتسم وفي داخلي جرح نزيف 20808

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٤/٨/٠٩ ٤:٤٨ م  

  • تعرفو اكتر حاجه قوتني هي اكتر حاجه وجعتني يمكن لو مكنتش اتجرحت مكنتش بقية حاجه بس نفسي اعرف احب

    حسب Anonymous الاميره, في ١٤/٨/٠٩ ٨:٠٦ م  

  • والله لو احببت لتمنيت لو كنت تجهله من الم وحزن لان الحب صعب حتى الموت اه كم مرة اردت ان اضحك فاتدكر الحب فبكيت وكم مرة اردت انسى حبي وان اعيش حياتي كباقي الناس لكني دائما اتدك اني محاصرة في قلب رجل اه على الحب لا اتمنى لك ان تعيش ما اعيشه انا اسال المجرب ولا تسال الحاكم

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٥/٨/٠٩ ٩:١٣ م  

  • هده الرسالة للمصريين فقط ارجو منكم التعرف على احدا اللغات في المغرب اسمها الشلحة انها لغتي ولغه اكدير في المغرب ارجو ان تكتب في جوجل ( rosom in tachlhit )

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٥/٨/٠٩ ٩:٢٤ م  

  • هُمّا اللّي بيّحِبّوا , بِيمشُوا..
    فـ الشَوَارعْ زيّنا
    و بِيْضْحَكُوا
    و بِيكْذِبوا ؟,
    هما اللي بيّحبوا ,
    بيصحوا زينا من النُومْ
    و بعْدين يُخْرُجُوا
    يتْكلّمُوا ,,
    و يتْكرْكِبُوا ؟
    حَبّيتْ
    لقِيتْني بَقِيتْ أَنَا
    مِشْ عَارفْ أحْكِي فـِ إيهْ..
    ولا إيه أكتبُهْ..
    و اسألْ
    طبْ زيْ إيه هُمّا ,
    ومِينْ ,
    هُمّا
    اللّي بِيْحــبّوا,,

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٨/٨/٠٩ ٤:٥٤ م  

  • الحب شى جميل ما اقدر اوصفه بس لما يكون اللى بتحبه بيحبك انا نفسى احب بس ه مش معناه انى مش لاقيه حد يحبنى لاء انا نفس فى انسان احبه ويحبنى واضحى بعمرى علشانه فى كتير كانوا دايما يقولولى بحبك لكن عمرى ما حستش بكده وكمان ليه صحاب عرضوا عليه الارتباط لكن انا نفسى احببببببببببببببببببببببببببببببببببببب

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٨/٨/٠٩ ١٠:١٩ م  

  • الحب حيرة وبلاء

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٨/٨/٠٩ ١٠:٢٦ م  

  • انا هعرض عليكوا قصة وعايزة ارائكم فيها واحده صاحبتى كانت بتحب واحد قووووووووووووووووووووووووى الحكاية بدات ازاى كانت هى فى 3اعدادى ولما شافته ما عرفتش ايه اللى حصلها وده كان يوم النتيجة بتاعتها المهم راحت ثانوى عام وكانت دايما بتشوفه فى المدرسه لانه كان اكبر منها وكان ليه واحده قربته فه الشارع وكانت الواحدة دى متجوزة وكان دايما بتحكى لصحبتى وتقولها انه شافها واى موقف كان بيحصل معاها كان بيروح يقولها عنهيعنى مثلا لما كان بيشوفها رايحة اى مكان كان بيروح يقولها واتطور الموضوع وكان بتحصل مواقف كتيرة كان بيروح يقولها للى كان بيجى عندها وهى كمان صحبتى قالتلها انا بحب قريبك وكانت دايما بتقولها على اخباره وهو كان دايما يسال الواحدة دى عليها وكمان كان بيقولها انى معجب بيها واستمر الموضوع لحد ما صحبتى راحت الجامعة وكان دايما بتحصل مواقف يعنى كل ما كان بيشوفها كان بيضحك كلام من ده لكن هو دايما كان بيقول عليها انها خجولة يعنى ما كنش فى كلام بين صحبتى وبين الشخص ده لكن اههههههههههههههههههههههههههم شى كان فى وعد بالنظر وبعد ده كله الوحدة دى قالت لصحبتى انه مش عايز يظلمها معاه مع العلم ان الواحده دى كانت متجوزه يا ترى ده كان ايه مه العلم انى انا كنت دايما بكون معاها ومن كتر الحجات اللى كان بيعملها قلت انه بيحبها لو سمحتوا حد يجاوبنى لانى بصراحة انا زعلانه قووووووووووووووووووى على صديقتى وخصوصا انها كانت دايما بتتاكد من الماقف اللى كانت بتحصل وعلى فكره انا فى الوقت ده كنت مخطوبه احسن حد يقولى يمكن انا عجبته والله من كتر اللى صحبتى كانت بتحكيه انا كنت بحس انى صثاحبتى دى مخطوبة للشخص ده كفايه انها قالت للواحدة دى انا ممكن استناه العمر كله

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٨/٨/٠٩ ١٠:٤٩ م  

  • هو الحب موجود بس العيب فى الشباب

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٨/٨/٠٩ ٥:٠٥ م  

  • الحب حيرة وبلاء

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٢/٩/٠٩ ١٢:٤٥ ص  

  • منهم لله الشباب

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٢/٩/٠٩ ١٢:٤٦ ص  

  • الحب اكبر كدبة

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٣/١٠/٠٩ ٣:١٩ م  

  • اريد اعرف هل لحب حرام او عيب ان في وربا وحبت صديقتي اح ما لكل بعد عنه ولا احد يكلمها ولما حبيت لكل قال هذا كذاب فهو يضحك عليكي فقط اريد اعرف هل هذا صحيح انا رح اموت اريد اعرف الجواب

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٦/١١/٠٩ ٧:٢٧ م  

  • مساء الخير انا ندى انا اقول ان لحب احله احسح ودنيا ولاكن لم يكون دائمن انا وحيدة لا يوجد لي صديق او صديقه اتمنى ان يكون احد مثل ونكون اصدقاء

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٦/١١/٠٩ ٧:٣٢ م  

  • انا حبيت واحد جرحني لكن ربنا ادني واحد احسن منه بعدين اكتشفت ان كل حب نهايته فراق وكل الصبيان بتتسلي لكن البنات بتعيش وتحب بعدين تتخدع وتتجرح ابعدوا عن الحب المستحيل اسئل مجرب

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٩/١١/٠٩ ٨:٥٦ م  

  • انا زي كل الناس حبيت بس هو جرحني وعرف بنت تانية شو اسيبو الها الرجاء مساعدة بحبه لحد اني بعطيه عمري

    حسب Anonymous ساره, في ٢١/١١/٠٩ ٦:٤٧ م  

  • كله بيتكلم عن الحب ان لم كانت الحياه مؤلمه فكيف ولت تبكى نصيحه من اخ للبنات اللى عايزه تحب بجد متحبش فى التليفون عيشو الحياه كالطبيعه ومفيش وحده تستعجل على نصيبهاوكلمه اخيره ممكن تسمحولى بيها انا حبيت بجد لاكن الحب كان بعيد عنى بسمه عمرى ماهنساكى سلام طائر اليل الحزين فى مديه الاحزان الجميله0102921351

    حسب Anonymous غير معرف, في ٨/١/١٠ ٤:٤٤ م  

  • وكل عام وانتم بخير جميعا

    حسب Anonymous طائر الليل الحزين, في ٨/١/١٠ ٤:٤٦ م  

  • الي بيحب عمره ميانسه الي يبحبه وليمكن يسابه بيعد عنه وعمر بعد البمسافة مكانت هتفر لو انت حبيت بجد بس انت قلت في اوال الكلام ان الحب عمره مكان حب طول مهو في التلفون يعني انت كانت بتكدب علي بس انا الي حساته كان واصل بي للسماء لكن كلامك وجعني انا الي غلطانه اني صدقت انك بتحبني اتمنا ان اكون طائر حتي اصل اليك في لمح البصر

    حسب Anonymous البسمه الحائره, في ١٠/١/١٠ ١٠:٣٦ ص  

  • الحب هو شعور جميل واحساس رائع الحب الحقيقي هو اقوا طاقة في الكون

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٠/٢/١٠ ٩:٠٠ م  

  • الحب الحقيقي انتهي من زمن قيس وليلي وروميو وجوليت اسي ولد بحب البنت عشان جمالها وبس وفي بعض الاحيان عشان مالها ولاسف البنت غيرالجميله اي القبيحه الله معها شديد
    "سموحه "

    حسب Anonymous غير معرف, في ٨/٣/١٠ ٣:٥٥ م  

  • بحبك مووت ياهشومي والله يخليك ويحميك، بحبو ولكن للاسف ماشغال بي ماذا افعل؟

    حسب Anonymous غير معرف, في ٨/٣/١٠ ٤:١٤ م  

  • كله بيتكلم عن الحب الحب موجودلاكن ياتر اللى ممكن تحب عشانه وضحى واجمل حاجه انك تضحى يااااااااه تصدقو اجمل حاجه فى الدنيا انك تضحى عشان حبيبك ياترى ده موجوددلوقت ياريت بجد الحب ده موجود

    حسب Anonymous الطائر اللى حيفضل حزين مجدى, في ٤/٥/١٠ ٧:٢٩ م  

  • انا بحب واحد جدا بس هو مش بيحبنى اعمل اى

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٢/٧/١٠ ٨:٠٥ م  

  • كل عام وان تم بخير بسمه وحشتينى اوى

    حسب Anonymous طائر الليل الحزين, في ٢٧/٨/١٠ ٤:٢٨ م  

  • كل سنه وانتم طيبين وبالاخاص اغالي الناس علي مجدي كل سنه وانت طيب ربنا يعالم انك غالي عندي وانك وحشتني جدآ بس انا بعترف اني الفتره الي غبت فيه عنك كانت بدمر نفسي بايدي بتمنا اشوفك وبعد كده اموت مش مهم
    انا بشكر كل القائمين علي الموقع ده عشان قربني منك وعرفني عليك انت بجد وحشتنيييييييييييييييييييييييي جدآ

    حسب Anonymous البسمه الحزينه, في ٤/٩/١٠ ١١:٤٨ ص  

  • الحب مش كلمه بتتقال الحب أحساس مش اي حد يحسه الي يحسه لازم يكون مولود حساس

    حسب Anonymous غير معرف, في ١١/١٢/١٠ ١٢:٥٠ ص  

  • يا جماعه الحب لله واحده بس انا حسيت بى هديره بجد

    حسب Anonymous وليد الاسيوطى, في ١٤/٢/١١ ٦:٥٦ م  

  • ياجماعه الا عاوز يكلمنى ممكن يكلمنى على الياهو walid2095

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٤/٢/١١ ٧:٠٥ م  

  • حبيبي فينك خلاص تعبت من غيرك وينك ياعمري انا كنت زوجتك وحياتك كيف هونت عليك روحت ومسالت تعبت والله تعبت من غيرك ادفع عمري كلو اشوفك بس ثواني اه الدنيا من دونك والله متاسوى يارب ساعدني وحنن فلبوا عليها يارب يارب علال وينك خلاص نسيت كل شئ حسبي الله ونعم لوكيل

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٩/٢/١١ ٩:٣١ م  

  • بيسو
    اجمل شئ في الدنيا فهو الحب لا اعرف ماذا ساكتب وماذا ساتكلم فانه شعور غريب ومؤلم ولكنه في الاخر جميل شكرا على الكلام الحلو

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٤/٤/١١ ١:٢٦ م  

  • هزاالكلام كله جمييييييييييل اوى بس هوده الحب الحقيقي ولا.انابحب بجد بس اللي انتوكاتبينو ده مش الحب الحقيقي ده هزااار.هو وانا عمرنا ماكلمنا بعض علي طول نظرات من بعيد عمري ماكلمتوابس هو قال لوحدة صحبتي

    حسب Anonymous rehab, في ١١/٥/١١ ٩:١٦ م  

  • الحب هو كل شئ واجمل حاجة في الدنيا

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٤/٥/١١ ١:١١ ص  

  • الحب هوالتضحيةوالخوف على من تحب وان تشعر انك اسعد مخلوق على وجه الارض وانه لايمكنك العيش بدون حبيبك فعلى الرغم اننى تركت حبيبى الا اننى مازلت متمسكه بحبه فهوحياتى وعمرى ولن احب سواه

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٢/٦/١١ ١:٥١ ص  

  • بعد التحيه الحب هو الحياه ولا حياه من غير حب شكرااااا اذا طلبت مني في يوم انساك هتلاقي اجابتي علي هذا الموقع WWW. بتحلم .COM \ ( محمود ناصر وبس )

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٥/٧/١١ ٥:٥٤ م  

  • الحب هو احساس يعرفه الانسان الذي يحب بجد فيحب الحياه لاحساس ان يعش في جنب حبيبه (ملك الحساس) (محمود ناصر وبس)

    حسب Anonymous ملك الاحساس (محمود ناصر), في ٢٦/٧/١١ ٢:٤٩ م  

  • بجد غلط الكلام دة

    حسب Blogger الملاك الحزينة, في ٧/٩/١١ ١:٤٩ ص  

  • استرها يارب

    حسب Blogger heba, في ٩/٩/١١ ١١:٤٧ ص  

  • انا نفسى احب واتحب بطبيعتى شخصية خجولة واحب اتحب ممكن الواحد يحب ويتحب بجد ولا لاء

    حسب Anonymous مينا, في ٥/١٠/١١ ١٢:٤٠ ص  

  • مش عارفةيا اقول اية لكن انا متاكدةان الحب موجود بس لازم ندور علية لكن احيانا بييجي لوحدة انا مثلا حبيت واحد وانا متاكدة انة بيحب واحدة تانية وفية واحد بيحبني وانا متاكدة من كدة لكن انا مش قادرة احبة على الرغم من انى نسيت الاولاني

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٦/١٢/١١ ٩:٣٦ م  

  •  انه شعور رائع عندما تعلم ان هنالك شخص ما يحبك، يفتقدك ويشتاق لك، يحتاجك
    لكن الشعور الأفضل هو عندما تعلم ان هنالك شخص مستحيل ان ينساك مهما طال الزمان

    لان الحب أجمل شعور

    حسب Anonymous غير معرف, في ٦/٢/١٢ ٢:١٣ م  

  •  انه شعور رائع عندما تعلم ان هنالك شخص ما يحبك، يفتقدك ويشتاق لك، يحتاجك
    لكن الشعور الأفضل هو عندما تعلم ان هنالك شخص مستحيل ان ينساك مهما طال الزمان

    لان الحب أجمل شعور

    حسب Anonymous غير معرف, في ٦/٢/١٢ ٢:١٣ م  

  • الحب يأخذ في كل قلب بنت كانت او ولد او حتى طفل

    الحب يبدأ تدريجيا الى أن يصل للقلب لذلك

    الم تحبي سوف تتألمي

    لأن الحب جزء من

    القلب

    دائماً افتحي قلبكي لمن تحبي  

    حسب Anonymous الى من عشق, في ٦/٢/١٢ ٦:٢٧ م  

  • الله ياخذكم الي سووتي هذي عن الحب وغيرة استغفر الله منكم نا أغبياء بزيادة



    اااااااااافف منكم

    حسب Anonymous غير معرف, في ٦/٢/١٢ ٦:٣٣ م  

  • فعلن الحياه صعبه اوى وبجدا محدش عارف حاجه وكله بلحب شكرا

    حسب Anonymous غير معرف, في ٦/٣/١٢ ٧:١٦ م  

  • مارى الحب هوشىءياتى بلاموعدولامكان لاكنة احساس جميل والمحظوظ الى يلتقى به

    حسب Anonymous مارى, في ٢١/٤/١٢ ١٠:٠٩ م  

  • الحب جميل

    لاكن الفراق صعب جدا انا واحدة من الى عاشواجمل قصص الحب لاكن من الان بدون حب انا عاشق بلاحبيب

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢١/٤/١٢ ١٠:١٩ م  

  • من قال ان الحب جميل الحب يموت الحبيب

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢١/٤/١٢ ١٠:٢١ م  

  • الحب احلي حا جة فى الد نيا

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٣/٦/١٢ ٦:٢٦ م  

  • الحب شيى جميل انك تلااقى شخص يحبك وبيقى مخلص لكى ويغير عليلكى حتى من نفسك الحب شيى جميل الحب من خليل تجربيتى هو لاا انسان زيه زيى البنات انسان له مشاعر واحساس مرهف انسان

    حسب Anonymous غير معرف, في ٩/١١/١٢ ١:٠٧ م  

  • متناكة الحب وحش

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٣/١١/١٢ ٥:٤٣ م  

  • بسم الله الرحمن الرحيم والصلاةوالسلام علي المبعوث رحمة للعالمين واصجابه الاشراف الطيبين ياجماعة الكلام حلو مقلناش حاجةبس بالله عليكم ىنفع نقعد نحب ويجيلنا نفس لكده واخواتنا في غزة وفلسطين وسوريا بيموتوا طب علي الاقل نتعاطف معهم كلها دي تعليقات للحب انما المواقع التانيه لأ وبعدين معظم اللي كاتبين التعليقات دي مأنتمين يعني حب حرام يخافوا يتكلموا قدام الأهل والاخوات لامخطوبين ولانيله أنا مش كاتبه الكلام ده عشان مش عارفه احب ولا وحشه والله انا اتعرض عليا الحب الحرام ده كتتتتتتتتتتتيروأنا في الجامعة بس(من ترك شئ لوجه الله عوضه الله خير منه)ربنا يهديني ويهديكم ويهدي الجميع .احبكم جميعافي اللاه

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٦/١/١٣ ١١:٣٢ م  

  • soma generic soma buy online no prescription - soma back smoothing bras

    حسب Anonymous غير معرف, في ٤/٢/١٣ ٦:٣١ م  

  • soma buy difference between soma generic - soma tablets

    حسب Anonymous غير معرف, في ٧/٢/١٣ ٣:٢٧ م  

  • cheap soma online soma drug ingredients - soma overdose symptoms

    حسب Anonymous غير معرف, في ٨/٢/١٣ ٩:٠٢ ص  

  • buy soma online soma fm - somawave helmet

    حسب Anonymous غير معرف, في ٨/٢/١٣ ٢:١٤ م  

  • buy tramadol online no prescription cod buy tramadol valium online - order tramadol no script

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٠/٢/١٣ ٣:٣٦ ص  

  • buy cialis generic cialis user reviews - cialis daily order

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٠/٢/١٣ ٤:٣١ م  

  • tramadol 50 mg where to buy tramadol for dogs - tramadol dosage in canine

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٠/٢/١٣ ٨:٠٢ م  

  • Drug Rehab Counceling Center ciprofloxacin online pharmacy - generic cipro http://www.cheapcipromed.net/#generic-cipro , [url=http://www.cheapcipromed.net/#ciprofloxacin-online-no-prescription ]ciprofloxacin online no prescription [/url]

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٢/٢/١٣ ٢:٤٨ ص  

  • Drug Sentence Versus Manslaughter Sentence order propecia online no prescription - order propecia http://www.propeciahowtosave.net/#order-propecia , [url=http://www.propeciahowtosave.net/#buy-propecia-without-prescription ]buy propecia without prescription [/url]

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٢/٢/١٣ ٣:٢٠ ص  

  • cheap tramadol no prescription tramadol 50mg weight loss - tramadol dosage per pound

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٣/٢/١٣ ٩:٥٩ م  

  • generic xanax buy xanax online paypal - xanax side effects yahoo

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٠/٢/١٣ ١٢:٥٥ ص  

  • discount xanax xanax no prescription legal - xanax 0 5 mg alprazolam

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٠/٢/١٣ ٤:٣٣ م  

  • generic xanax brand name xanax online no prescription - xanax pills images

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٤/٢/١٣ ١١:٣٢ ص  

  • cheap tramadol tramadol addiction how long - tramadol no prescription overnight cod delivery

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٦/٢/١٣ ٤:٤٠ ص  


  • 4 Cymbalta Generic - buy cymbalta online http://www.cymbaltaduloxetineorder.net/#buy-duloxetine, Buy Duloxetine

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٧/٢/١٣ ٥:٤٦ ص  

  • buy cialis online cheap cialis 5mg - generic cialis 50mg

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٨/٢/١٣ ٤:٣٥ م  

  • http://www.integrativeonc.org/adminsio/buyklonopinonline/#5508 dosage does klonopin come - klonopin overdose toxicity

    حسب Anonymous غير معرف, في ٦/٣/١٣ ٨:٤٢ م  

  • clonazepam no prescription recreational use of klonopin - 2mg klonopin high dose

    حسب Anonymous غير معرف, في ٧/٣/١٣ ١:٣٩ ص  

  • clonazepam no prescription klonopin vs xanax high - makes generic klonopin

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٠/٣/١٣ ٦:٤٢ ص  

  • buy tramadol tramadol dosage 15 lb dog - tramadol for dogs dose

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٠/٣/١٣ ٨:٤٧ م  

  • order tramadol online overnight tramadol hcl 50 mg get high - order tramadol from usa

    حسب Anonymous غير معرف, في ١١/٣/١٣ ٣:١٩ م  

  • buy klonopin online how much klonopin and alcohol will kill you - cheap generic klonopin

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٢/٣/١٣ ٧:٣٤ م  

  • The wгite-up offeгs proven helpful to me.

    It’s quite educational аnd yоu rеallу are naturally really
    knowledgeable in thіs аrea. Үou possess еxρoseԁ my
    eyes іn order to numerous vieωѕ on this mattег along with intrіguіng,
    notаble and solіd сontent.
    Have a look at my web site xanax online

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٥/٣/١٣ ١٢:٥٧ م  

  • carisoprodol 350 mg overdose on carisoprodol - carisoprodol highest mg

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٧/٣/١٣ ٥:٢٤ ص  

  • Ilike Hp laserJet Printers.

    Also visit my web page ... http://www.h-etv.com/?document_srl=8608&mid=Announcement

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢/٤/١٣ ١٢:٤٢ ص  

  • Your own repоrt offers proѵen usеful to uѕ.
    ӏt’s quitе educational and you're clearly very well-informed of this type. You have popped my face to be able to different opinion of this specific subject along with interesting and strong articles.
    Here is my page ... Xanax

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٥/٤/١٣ ٧:٥١ م  

  • Definitely believe that which you said. Your favorite justification seemed
    to be on the net the easiest thing to be aware of. I say to you,
    I certainly get annoyed while people consider worries that they
    just do not know about. You managed to hit the nail upon the
    top and defined out the whole thing without having side-effects , people
    could take a signal. Will likely be back to get more.
    Thanks

    Have a look at my web site - the tao of badass by joshua pellicer pdf

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٦/٤/١٣ ٧:١٣ ص  

  • The wrіte-uρ hаs confirmed necеssary to me.
    It’s reallу useful and you reаlly arе certainlу vегy
    wеll-informeԁ іn thіs fiеld.
    You possеss opened my eye for yοu tο differеnt opiniοn of thiѕ matteг with
    intrіguing, notable аnd rеliable ωrіtten content.


    Alѕο visit my site accutane
    Review my web-site :: Buy accutane

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٦/٤/١٣ ٣:٢٣ م  

  • We have a Dell 5110CN printer that was being used at our switzerland office (different
    current.) We have actually because shipped the printer to our Canadian workplace but it will not electric up.
    I was told that we have to switch over the current setting
    on the power provide yet i can not locate it. Do you know where
    this switch is on the printer?

    Feel free to visit my site xerox phaser 8560 error codes

    حسب Anonymous غير معرف, في ١٥/٥/١٣ ١١:٠٤ م  

  • ياجماعة اناحبيت شخص

    حسب Anonymous غير معرف, في ٢٣/٨/١٣ ٤:١٥ م  

  • اة من الحب فعلن الحب كدة

    حسب Anonymous غير معرف, في ٣٠/٨/١٣ ٣:٠٥ م  

  • هو فى فعلاا حاجه اسمها الحب والا الكلام ده كله كلام مش حقيقى

    حسب Anonymous الابتسامه الحزينه, في ٢٥/١٠/١٣ ٣:٣٨ م  

  • عندك حق مفيش حاجه اسمها حب اصلا بيقولك بحبك وهو مش عارف يعنى ايه حب ومش عارف معناها اصلا ودى نقطه من حكيتى

    حسب Anonymous القلب المجروح قوىىىىىى, في ١٢/٩/١٤ ٥:٤٨ م  

  • ان معظم شركات رش المبيدات ومكافحة الحشرات يستخدمون مبيدات ضئيلة فتكون ضاره على الصحة وضاره للبيئة وذلك لان معظم الشركات كل ما يهما هو جنى وربح المال فقط ولا يبالون ولا يهتمون بصحتكم ولاننا نعرف جيدا ما تسببة المبيدات الضئيلة السعر من مخاطر وامراض لذلك نقدم لكم افضل شركة مكافحة حشرات بالدمام فهى من اقوى الشركات التى تتواجد فى المملكة فهى تمتازعن غيرها من الشركات الاخرى وذلك لانها تستخدم مبيدات واجهزة امنة تماما على الصحةوتحت اشراف وزاره الصحة السعودية وكما ان لها فروع اخرى فى جميع انحاء المملكة واليكم البعض منها لمن يريد التواصل مع الشركة وطلب الخدمة ولكل من يامل بالعيش فى بيئة صحية خالية تماما من الحشرات والمبيدات الضارة
    شركة رش مبيدات بالخبر
    شركة مكافحة حشرات بالخبر
    شركة رش مبيدات بالدمام
    شركة مكافحة النمل الابيض بالدمام
    وليس ذلك فقط هو ما يميز الشركة بل ان الشركة تمتاز بان ها فروع اخرى فى التنظيف فهى تتولى كافة اعمال النظافة فتقوم بتنظيف الفلل والقصور والشركات والمستشفيات وبيوت الشعر والحدائق والمسابح فاذا كنتم تريدون ان تحصلو على النظافة المثاليه فقط قوموا بالتواصل مع شركة تنظيف بالدمام وشركة تنظيف بالجبيل ياتى لكم فريق جاهزمن الشركة يتولى كافة اعمال التنظيف
    للتواصل مع الشركة وطلب الخدمة
    جوال رقم0558973863

    حسب Blogger rana, في ٢٩/١٠/١٦ ٤:١٥ م  

  • صح

    حسب Blogger Unknown, في ٢٥/٩/٢٠ ٨:٢٤ م  

  • احلي بسمه اشتقتلك

    حسب Blogger Unknown, في ٢٥/٩/٢٠ ٨:٤٣ م  

  • ربنا معاها

    حسب Blogger Unknown, في ١٨/١٢/٢٠ ٨:٠٢ م  

إرسال تعليق

الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]



<< الصفحة الرئيسية